Sjukhusvistelelelelsen idag

Jaaa... kunde typ inte sova på hela natten.. vred å vände. hade panik och fick för mig att jag inte skulle vakna upp sen när dem sövt mig och att det inte skulle va nån med mig då osv..

Upp, på med kläder, iväg till sjukhuset och skakade för jag var så nervös och stammade typ när jag pratade!:o
Anmälde mig i receptionen fick bara vänta typ 2 minuter sen kom min sjuksköterska som fanimej va den bästa i världen!! Cicci hette hon och va hur lugn och trevlig som helst utan att överdriva eller fejka:o

så förklarade hon hur tydligt som helst allt hon gjorde, fick ta på mig sjukhusrocken, sen lägga mig ner, få kanylen insatt i handen, få dropp, sen kolla puls och blodtryck som satt på under hela tiden sen för att se att jag levde typ ^^

Satte mig upp och fick dricka någonting som smakade bajs och såg vidrigt ut (halft genomskinligt/vitt..) de va mot kräksreflexen tror jag, sen sprutade hon nån jätte stark pepprig vätska i halsen och gomen som bedövade på typ 2 sekunder..  (har fett ont i halsen, gomen och ner i strupen fortfarande..)
då började jag må jätte illa och försökte spy typ men hade ju inte ätit funkade ju inte så jätte bra xD

Sen fick jag via kanylen nånting som gjorde att allt skum i magen försvann :S Sen fick jag sånhär lustgas-slang i näsan, haha kittlades som fan och blev kallt men fan va frisk luft man fick :) (Y)
Efter de kom doktorn in och pratade lite, och då fick mamma gå ut.. sen så fick jag en såndär plastgrej-munstycke att ha i munnen som man biter på för att jag inte skulle stänga munnen eller bita på kameran som skulle ner i hela magen osv.

Sen sprutade hon i sömnmedlet och sa att de blir som uppåt-tjack haha! och att de skulle börja snurra lite.. så ALLT jag tittade på snurrade runt/dansade typ och sen kommer jag inte ihåg att jag somnade ens! haha



minns svaaaagt att hon väckte mig "Linnea... linnea... linnea" sen hjälpte dem mig till ett annat rum.. så hade jag skrattat och sagt att jag frös så fick en filt och min tjocktröja över mig och då hade jag typ gosat in mig i de och sagt "åh guuud vad mysigt de här blev!" hahaha garvar ju åt de nu:P somnade på dirr igen..

Sen vaknar jag svaaagt då sitter mamma bredvid mig och glor typ såhär O,o linneeeeaaaa är du vaken nu?

*somnar om*zzzZZzZZzZ

vaknar ytterligare och är lite klar i huvet, men klagade då bara på att jag frös och hade ont i handen, sen vet jag att mamma gick iväg, jag somnade igen och igen osv.. sen när jag var 'riktigt' vaken så kom doktorn och tog bort kanylen och droppet å de å berättade vad dem sett och att dem tog sånadär vävnadsprover och skit.. har nån magsjukdom.. så fått nya mediciner, troligtvis får äta resten av livet.. hoppas de hjälper annars vet jag fan inte vad!!!

Och under själva undersökningenblåser dem in luft i magen för att dem ska se.. så ungeför i 3-4 timmar så har jag gått med fetaste magen och sett gravid ut och inte ens kunnat dra in den:o haha va lite kul:)

Hem och somnade direkt på soffan... sov en timme kanske seeeeeeeeeen åkte vi till Hallsberg/Örebro!!!:D:D


Tusentals av heta kyssar,
men prinsessan sover ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0