torsdag

Idag väckte mamma mig från och till mellan klockan 10 och halv 12. då gick jag upp till slut men kände mig hängig och ont i halsen..

Sen åkte vi till STORSTUPET och till HELVETESFALLET :) men typ halvvägs dit så kommer mamma på att hon glömde kameran i stugan :o så bilderna blev ASDÅLIGA.. fick ta med min mobil-kamera som inte är bra.
Men det var jätte fint där =) Min hund Hubbe är ju helt GALEN i vatten så han fick bada lite i storstupet också =) fast det var värsta vattenfallet och strömmigt som fan:P

 fett coolt också eftersom det är så höga berg sen verkligen STUPAR de ner flera hundra meter, fick ju lite höjdskräck några gånger, typ den här halv-äckliga känslan när jag stog längst ut och höll i mig i ett träd för att inte ramla ner, de kändes i magen om jag säger så, haha ;D

Påvägen därifrån svängde vi av på en liten grusväg mitt i skogen, den vägen slutade typ vid ett jakttorn, så jag fick köra tillbaka till stora vägen (A) haha första gången i mitt liv som jag körde bil helt själv :D jätte roligt och mamma tyckte jag var jätte duktig :D mawhahah så blir väl att börja övningskörariktigt när vi har gått den där jäkla kursen man måste gå :P

Sen blev det åka in till Orsa "centrum" för att äta lunch =) åt en sjukt god räk-macka och ett super gott wienerbröd med vaniljsås i på ett as-coolt café ;D
Sen handlade vi lite på coop konsum och åkte sedan hem till stugan, då kände jag mig inte så pigg så la mig och sov mellan halv fem och halv åtta, då åkte vi till Mora igen till campingen för att hälsa på lite fler av mammas kompisar som hade kommit dit, blev lite fika och strand promenad där =) mys!
Åkte hem därifrån vid 11-tiden då lagade vi middag när vi kom hem hit, somnade strax efter de:)

Bilder från storstupet och helvetsfallet =)


storstupet

Hubbe badar lite

vi gick upp på bron där tågen åker.. HÖGT
bron där tågen går
Uppe från bron.. höjdskräck? ohja



Helvetesfallet




Lyckan den kommer, och den går som den vill..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0