inlagd på danderyd sjukhus

I söndags kväll när vi satt hemma och åt så fick jag ett anfall/attack igen som jag fick för ett halvår sen..

det gjorde så sjukt jävla ont i magen, strålar bak mot ryggen, svårt att andas, drabbas av panik, mår illa, skakar, kan inte sitta/stå/ligga utan växlar mellant allt, gråter och skriker på mamma.. hom ringde till någon vård-linje och dem föreslog att åka in på akuten.. vilket vi gjorde..

Väl framme på akuten i danderyd så får jag sitta i ett väntrum kanske bara 10 min innan jag fick ett eget rum.
det togs flera blodprover och jag å sprutor då... sen fick vi vänta kasnke 1.5 timme sen kom en doktor å ska klämma å känna å trycka å slå, kolla blodtryck å anding å puls..

fick träffa 3olika läkare, kasnke 3-4 sjuksköterskor/undersköterskor och dem misstänkte gallsten, stenar i gallan alltså..

vänta på provsvar som vi fick vid halvtolv tiden tror jag, dem såg bra ut men hade forfarande ont så fick en sprutaskinkan... vilket INTE var skönt, mamma sa: men det är lugnt, den är lika liten som den jag tar..

det gjorde FANIMEJ ont som in i h*lvete.. plus att hon kom åt en nerv så jag fick ont och kramp i hela benet/låret/rumpan... kul? hon kunde ju inte sitt jobb...

sen efter sa mamma: hahahaa den var jäääääättestooooooooor!! va duktig du e..
jag börjar gråta ofc...


sen kom läkaren tillaka å klämde men jag hade fortfarande ont så jag fick en till sån där spruta fast mer i ;(
men hon va jätte duktig å det kändes inte alls!

sen så försvann smärtan nästan helt, men mamma ville hem så jag sa att jag inte hade ont längre så åkte vi hem, hemma åt jag två mackor å drack te, sen kunde jag självklart inte somna..

vi va alltså på akuten 21:00-01:30





Morgonen efter vaknar jag och har ondare än när vi åkte hem så mamma ringde igen och dem sa att om jag inte blir smärtfri inom en timme så ska vi åka in igen..

en timme senare åker vi in.. mkt  mera folk såklart.. men jag hade ju redan en remiss där å journaler så jag fick ta nya blodprover på en gång, vilket var lite jobbigt det;(

sen fick vi sitta i väntrummet kanske en halvtimme, sen fick jag ett eget rum, då läkaren kom nästan på en gång och sa att provsvaren var ungefär som dagen innan, så han trodde att jag hade magkattar eller magsår, så jag fick en "cocktail"..

fyfaaaan va äckliiiiig:P
det var bara att svepa (Det var ett halft glas) men av den blev jag bara illamående och bedövad i hela munnen :S

så då kom en annan läkare efter ett tag och hon klämde å kände å jag ömmade fortfarande i mitten och under högra revbenet så hon misstänker också att det är gallsten..

så hon gick iväg, kom tillbaka och beslutade sig för att lägga in mig, och boka en tid så fort som möjligt för ultraljud då dem tittar om jag har stenar i gallan..

så efter ett tag kom det in en annan sjuksköterska som tog blodtryck och puls, sen satte hon in mitt dropp ( uuuh galet äckligt obehagligt.. )

sen så kom en vaktmästare och hämtade mig.. dvs köra mig genom halva sjukhuset, upp till 7e våningen i sjukhussängen;(

väl uppe på avdelningen jag e inlagd på, avdelning 64 mag-kirurg, så fick jag veta vilken sal jag ska ligga på, den salen delar jag med 3 andra.. typ två stycken i 40årsåldern och en mer död än levande tant 90+

Sen åkte mamma hem för att packa ihop saker till mig som pappa kom med sen vid halv 8 tiden.. medans han var här så fick jag morfin.. blev galet yr till en början..


men något jätte bra är att på denna avdelning finns inga hjärt-maskiner eller så så jag får ha mina mobiler och min laptop:D så jag överlever liksom(A)


sen när pappa åkte så fick jag värsta kall-svettningen, mådde jätte illa och blev så yr att jag höll på att ramla ut sängen, så jag ringde på signal klockan å min läkare kom, öppnade fönstret, jag fick en blöt handduk och så gav hon mig nåt genom mitt dropp mot illamåendet, fyfan.. jag va typ jätte otrevlig.. jag skrek å slände med armarna, drog i kläderna för jag tyckte det var så varmt och hade en spy-påse i ena handen..
men det gick över ganska fort av de där jag fick mot illamåeendet. brabra!!

sen var jag väldigt yr i kanske 2 timmar, men så galet trött men så fort jag blundade så blev jag så illamående å kändes som om jag åkte värsta karusellen.. :S plus att mitt dropp var slut, så ringde på klockan igen och då kom det en sjuksköterska som sa att doktorn kommer strax.. 50 minuter senare kommer hon, då var jag inge trött längre..

kul.. då fick jag iaf nytt dropp, sen har jag legat vaken heeeelaaa natten å inte kunnat sova.. har haft öronproppar och allt, men har typ haft panik, jag vill hem;(

men sen typ vid halv6 imorse så kom min läkare å jag frågade ifall jag fick gå å sätta mig med min dator i dagsrummet, så sitter här nu.. i jättesnygga (not) sjukhuskläder, dropp med tre slangar i, ett 'armband' som det är en streckkod på och mitt namn och perssonnummer.. sitter här helt själv xD
men alla doktorer och sånt springer fram och tillbaka.
kom dock in en gammal gubbe å tittade ut genom fönstret nyss xD han bara tittade på mig å såg allmänt ut som en professor ^^



helt mörkt ute, men från mitt fönster så ser jag hela vägen till det stora höga huset vid Kista Galleria där min syster jobbar:D



väntar på att läkaren ska komma vid halv8, då väcks alla här.. men mig behöver dem inte väcka, sen får jag veta när jag får åka på ultraljud, sen kommer mamma vid 1 tiden, sen om jag e kvar längre så kommer Anki idag och hälsar på också:)<3

visar det sig vara stenar i min galla måste jag opereras ;( inge kul......!!

Ringde jenny igår å pratade lite, det var skönt.. har ju ingen att prata med här, å dem på mitt rum snarkar juuue som fäään, eller hostar, eller pratar i deras telefoner, eller facebook'ar xD haha

jag kan ju iaf titta på Vakna med the voice här på tv'n =)

jobbiga är att man är ju ganska osmidig med hela droppställningen och slangarna, men inge mer morfin för mig tack iaf.. det var inge kul;(

bloggar väl lite mer senare=)
btw har det tagit mig ungefär 1h och 10min att göra detta inlägg..


I told myself that it wouldn't be so bad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0